Reklama

Základní definici reklamy v obecném slova smyslu nabízí zákon o regulaci reklamy: jakákoli prezentace šířená zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky.
27. 5. 2020
JUDr.dla
více ➜

Politická reklama

Zlí jazykové a tradiční kritici politických stran a hnutí by dost možná nesouhlasili, ale pravdou je, že politické subjekty (v ideálním světě) nesledují primárně podnikatelské cíle. Politická reklama tak ne zcela odpovídá zákonné úpravě, podle níž je reklamou jakákoli veřejná prezentace mající za cíl podporu podnikatelské činnosti.
16. 6. 2020
JUDr.dla
více ➜

Ústavní soud: Dodatečné sdělení i pro internet

Po dlouhou dobu bylo diskutováno, zda platí rovnítko mezi internetovým zpravodajstvím a periodickým tiskem, nebo zda je potřeba mezi těmito mediatypy a obsahy rozlišovat. Zejména, zda se na internet aplikují instituty tzv. odpovědi či dodatečného sdělení. A nakolik je to vše de lege lata a nakolik de lege ferenda. Podle mnohých to nyní definitivně rozřešil Ústavní soud ve svém čerstvém nálezu IV. ÚS 2257/18. Je tomu ale skutečně tak?
30. 6. 2020
JUDr.dla
více ➜

Ochrana dětí a mladistvých v (rozhlasovém) a televizním vysílání

Ochrana dětí a mladistvých je věcí související s morálkou. A neexistuje jednotný model, který by pro ni zaváděl mezinárodní standardy či univerzální výklad. Jak uvedl ESLP ve věci Handyside (1976), je zejména na vnitrostátní úpravě, aby v této věci zajistila dostatečné garance, a to s ohledem na lokální vnímání, které se v konkrétním místě a čase mění a vyvíjí.
1. 7. 2020
JUDr.dla
více ➜

Dětský a mladistvý divák (nebo posluchač)

Všichni se prý shodneme na jednom: „Elektronická média mají vliv na děti a mladistvé a formují je snad tím nejvýznamnějším způsobem! A to je potíž zejména ve vztahu k negativnímu vlivu rozhlasu a televize.“ To asi ano. Ale kdo je, u všech svatých vychovatelů, tím dítětem? A kdo už je mladistvý? A kde to vše končí?
2. 7. 2020
JUDr.dla
více ➜

Pornografie v televizním vysílání

Samozřejmě, pokud jste znalci a máte nakoukáno, můžete k definici obscénnosti a pornografie přistupovat jako soudce Potter Stewart ve svém stanovisku k rozhodnutí Nejvyššího soudu USA Jacobellis v. Ohio (1964), volně cit.: „Definovat to neumím, ale poznám to, když to vidím.“ V opačném případě můžete vycházet z jiných pokusů o objasnění a vysvětlení tohoto fenoménu. Ve vztahu k televiznímu vysílání však mnoho nečekejte.
3. 7. 2020
JUDr.dla
více ➜

Hrubé samoúčelné násilí v TV (a v ubytovacích zařízeních)

Někomu se líbit nemusí, ale zatím je prostě obecně platným faktem, že některý obsah do lineárního televizního vysílání patří jen s omezením (např. 22:00 až 06:00 hodin) a některý tam nepatří vůbec. Může být distribuován na nosičích DVD, v kinech, pro fajnšmekry třeba i na VHS, ale na televizní obrazovce nikoli. Moderní řečí dostal tento obsah v televizi ban. Zákaz z důvodu ochrany dětí a mladistvých. Zákaz, zejména pro porno a hrubé samoúčelné násilí.
7. 7. 2020
JUDr.dla
více ➜

Nejvyšší soud: Nekecáme, makáme!, a to pro stát. I v televizi.

Jste-li ministr, místopředseda vlády či jiný představitel úředního stavu, zástupce veřejné moci a/nebo osoba jednající za státní orgán a jdete v této pozici do televizního vysílání diskusního pořadu, měli byste mluvit pravdu. V opačném případě dojde totiž k nesprávnému úřednímu postupu, jak uzavřel Nejvyšší soud.
7. 7. 2020
JUDr.dla
více ➜

Ohrožení dětí a mladistvých zvukem

Každý „provozovatel vysílání je povinen nezařazovat v době od 06.00 hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých.“ Televizní i rozhlasový. Je tedy třeba dbát o to, aby k tomuto potenciálnímu ohrožení nedošlo obrazem, ani ve složce zvukové. Dbát o to, aby zvuková stopa nezanechala až příliš hlubokou stopu na duši nezletilce.
8. 7. 2020
JUDr.dla
více ➜

TikTok nejen jako tikající bomba nároků z autorskoprávní ochrany

  |    | 
Doba koronavirové krize, chcete-li „corona virus lockdown“, zapůsobila jako hnací motor on-line komunikačních webových platforem. Fotografie, videa, sdílení polohy, užívání streamovacích služeb, to vše se v důsledku krize koncentrovalo přímo do našich domovů prostřednictvím sítě internet. Jednou z těchto neopominutelných platforem je právě i TikTok.
8. 7. 2020
J.Taylor
více ➜
1 2 3 7
crossmenu

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat služby na webu Mediální právo.cz. Užíváním webu souhlasíte s jeho Podmínkami.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít